Asigurare RCA
Asigurare de Calatorie
Meniu Rapid

Asistenta daune

CBK

 

Recomandari CBK
Va prezentam mai jos cateva recomandari in caz de dauna. Informatiile prezentate au un caracter general si au scopul de a va informa asupra primelor masuri ce trebuie luate in cazul unui eveniment in care este sunteti implicat dumneavoastra sau bunurile detinute. Pentru orice nelamuriri sau informatii suplimentare, va rugam sa ne contactati sau sa consultati conditiile din polita dumneavoastra de asigurare.

Recomandari generale in cazul unei daune

Identificati si inlaturati cauzele care provoaca pagubele pe care le-ati observat;
Actionati in directia protejarii bunurilor si a prevenirii extinderii daunelor (Nu sunt despagubite daunele care apar dupa producerea evenimentului ca urmare a faptului ca nu s-au luat masurile necesare privind prevenirea extinderii acestora);
Nu interveniti prin reparatii ale bunurilor afectate si pastrati-le in vederea evaluarii acestora de catre asigurator.

In cazul accidentelor din care rezulta si vatamari de persoane

Acordati primul ajutor;
Sunati imediat la 112 pentru a anunta Politia si Salvarea;
Nu modificati pozitia masinilor implicate in accident si nu stergeti urmele;
Nu parasiti locul accidentului fara aprobarea Politiei.

In cazul avariilor produse cand masina nu era condusa (avarii in parcare)

Avizati dauna la asiguratorul CASCO in termenul prevazut in conditiile de asigurare (de obicei 48 de ore);
Urmati indicatiile de la deschiderea dosarului de dauna si/sau de la service-ul auto unde se doreste efectuarea reparatiei;
In cazul furtului partilor componente ale masinii, va trebui, in plus fata de cele de mai sus, sa avizati si Politia care va intocmi un proces verbal, ce va fi depus la dosarul de dauna.

In cazul accidentelor fara vatamari de persoane

Daca masina este deplasabila, o scoateti in afara carosabilului si degajati locul accidentului. In cazul in care nu poate fi deplasata (sau prezinta scurgeri de lichide sau scurtcircuit electric), o veti impinge/remorca in afara carosabilului.
Avizati evenimentul la politie in termen de 24 de ore si la asiguratorul CASCO in termenul prevazut in conditiile de asigurare.
Daca se indeplinesc conditiile, puteti completa formularul de constatare ambiabila de accident.

In cazul furtului vehiculului sau partilor componente

Verificati daca masina a fost ridicata pentru parcare ilegala de catre autoritati;
Anuntati furtul la Politie imediat ce ati descoperit ca masina/partile componente ale vehiculului lipsesc;
Avizati furtul la asigurator in termenul prevazut in conditiile de asigurare (despagubirea se acorda numai daca sunteti in posesia tuturor cheilor/cardurilor, talonului si cartii de identitate ale vehiculului, toate in original);
In cazul furtului/pierderii cheilor/cardurilor vehiculului trebuie sa avizati in scris asiguratorul CASCO. Trebuie sa luati masuri pentru inlocuirea setului de inchidere (chei/carduri). In caz contrar, un eventual furt total al vehiculului nu va fi despagubit.

In caz de incendiu:

Intrerupeti curentul electric de la tabloul de sigurante;
Intrerupeti alimentarea cu gaze;
Anuntati pompierii/politia la numarul unic de urgenta 112;
Incercati, numai in cazul in care este posibil si fara a va pune viata in pericol, sa stingeti incendiul prin forte proprii;
In cazul stingerii incendiului de catre pompieri, solicitati-le acestora un exemplar al Procesului-Verbal de interventie.

In caz de inundatie a apartamentului de bloc:

Inchideti robinetii de la instalatia interioara sanitara/incalzire si, in functie de situatie, robinetii de la subsolul cladirii;
Anuntati Asociatia de Proprietari in vederea constatarii pagubelor si a cauzelor producerii inundatiei si solicitati Asociatiei o dovada/adeverinta in acest sens;
In cazul in care inundatia provine de la un apartament situat la un etaj superior, anuntati proprietarul acestuia asupra pagubelor produse in apartamentul dumneavoastra (recomandabil in prezenta martorilor).

In caz de furt/vandalizare a bunurilor din locuinta:

Adoptati masurile necesare in vederea protejarii/conservarii urmelor;
Anuntati organele de politie la numarul de telefon 112, in vederea efectuarii cercetarilor specifice; Prezentati Politiei o lista cuprinzand bunurile care lipsesc sau au fost distruse.

 
 
Proceduri daune
In functie de tipul asigurarii si circumstantele aparitiei evenimentului asigurat, fiecare asigurator are metodologii specifice.

Daune RCA

In ceea ce priveste deschiderea dosarului de dauna pe o polita RCA, metodologia a fost unificata la nivelul tuturor asiguratorilor, prin introducerea formularului de constatare amiabila.
Astfel, in cazul unui eveniment rutier in care sunt implicate doar doua vehicule, fara alte pagube materiale si/sau vatamari corporale, exista posibilitatea repararii prejudiciului prin intermediul formularului de constat amiabil.
In cazul in care conducatorii auto nu au convenit asupra vinovatiei in producerea accidentului, cei in cauza se vor prezenta initial la Biroul Accidente Usoare din cadrul Politiei Rutiere care va elibera procesul verbal de constatare cu mentionarea vinovatiei si a avariilor autovehiculelor.

Gasiti aici un ghid de completare a formularului elaborat de catre Comisia de Supraveghere a Asigurarilor.

Precizari generale daune

Indiferent de tipul prejudiciului societatea de asigurare este obligata ca in maxim trei luni de la data avizarii daunei (depunerii cererii de despagubire), sa ofere un raspuns solicitantului.
Conform Normelor emise de Autoritatea de Supraveghere Financiara: “Daca asiguratorul RCA are suspiciuni intemeiate cu privire la modul de producere a accidentului, are obligatia de a comunica in scris asiguratului si pagubitului, in termen de 10 zile de la data avizarii daunei, intentia de a desfasura investigatii. Aceste investigatii nu pot dura mai mult de 3 luni de la data avizarii daunei”.
Plata dosarelor de dauna se va face in maxim 10 zile de la data depunerii ultimului document necesar stabilirii raspunderii si cuantificarii daunei.
Este bine sa stiti ca puteti alege orice service auto pentru efectuarea reparatiilor, indiferent daca acesta se afla sau nu pe lista unitatilor cu care societatea de asigurare colaboreaza.
De asemenea, trebuie sa retineti ca asiguratorul are obligatia de a stabili cuantumul despagubirii, astfel incat suma primita sa permita efectuarea reparatiilor necesare.


Informatii detaliate in caz de dauna pe orice tip de asigurare, la toti asiguratorii, le gasiti accesand link-urile de mai jos:
  ALLIANZ http://www.allianztiriac.ro
  ASTRA http://www.astrasig.ro
  ASIROM http://www.asirom.ro
  CARPATICA http://www.carpaticaasig.ro
  CITY INSURANCE http://www.cityinsurance.ro
  CREDIT EUROPE http://www.ceasigurari.ro
  EUROINS http://www.euroins.ro
  GENERALI http://www.generali.ro
  GOTHAER http://www.gothaer.ro
  GROUPAMA http://www.groupama.ro
  OMNIASIG http://www.omniasig.ro
  UNIQA http://www.uniqa.ro